SZKOŁA PODSTAWOWA

W WIŚLE WIELKIEJ

w ZSP w Wiśle Wielkiej

ul. Hodowców 38
43-243 Wisła Wielka
tel.: (32) 212 04 76

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sekretariat czynny 8.00-15.00

ePUAP
/ZSPwislawielka/SkrytkaESP



"Nazywam się Lisa. Jestem dziewczynką, to chyba od razu widać z imienia. Mam  siedem lat i wkrótce skończę osiem..." A. Lindgren

Uczniowie klasy III b przenieśli się w świat ponadczasowej lektury "Dzieci z Bullerbyn"- wspaniałej opowieści o szczęśliwym dzieciństwie, przyjaźni i sile miłości rodzeństwa. Dzieci w prosty sposób, bo dzięki relacji siedmioletniej Lisy, dowiedziały się jak młody człowiek postrzega otaczającą go rzeczywistość.

Celem zajęć było utrwalenie lektury oraz kształtowanie umiejętności wspólnej pracy - uczniowie pracowali w grupach. Czekały na nich różne wyzwania. Pierwszym zadaniem było stworzenie mapy myślowej „Bohaterowie lektury - Dzieci z Bullerbyn". Dzięki mapie myślowej uczniowie utrwalili bohaterów lektury oraz wspólnymi siłami pogrupowali swoją wiedzę.

Następnym zadaniem była zabawa „Prawda – fałsz”. Dzieci losowały karteczki ze zdaniami, oceniały ich prawdziwość lub fałszywość, uzasadniały dlaczego. Czy Lasse to psotnik i żartowniś? Czy Olle jest właścicielem psa o imieniu Svipp? Czy Bullerbyn w języku polskim oznacza „hałasowo”? Czy „Wiosna Szwecji” to czasopismo dla dzieci?

Jednak tworzenie portretów dzieci z Bullerbyn to było prawdziwe wyzwanie. Każda grupa otrzymała planszę z jednym z bohaterów oraz kopertę, w której znajdowało się kilkadziesiąt określeń - cech charakteru. Zadaniem było dopasowanie odpowiednich cech, a na końcu zaprezentowanie efektu swojej pracy.

Zajęcia te przyniosły dzieciom wiele radości, pozytywnych emocji i konstruktywnych dyskusji. Natomiast wspólna praca sprawiła, że wszystkie zadania udało się rozwiązać bez trudu. Dzięki temu uczniowie jeszcze lepiej zrozumieli najważniejsze przesłanie autorki lektury Astrid Lindgren, że prawdopodobnie jedynie dzieci potrafią docenić szczęście dnia codziennego – to, że są razem, kochają się, szanują i mogą wiele wspólnie zdziałać. Odnajdują radość w najdrobniejszym szczególe, a to odróżnia ich od dorosłych. Jak długo pozostaną dziećmi, tak długo będą marzyć.

Agnieszka Marcinkowska

Galeria zdjęć - tutaj

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych

sprawdź

Realizujemy:

 

Free website templates Joomlashine.com